Våldtäckt

Läste just en blogg som hade tagit upp ämnet våldtäckt..

och ni som känner mig väl vet hur jobbigt just det ämnet är för mig.

Jag kan inte förstå att alla bara tänker på offrets och offrets familj.

Våldtäcktsmannen har också en familj någonstans.

Visst det är hemsk att någon blir våldtagen. Jag säger inte att det inte är det.

Men det finns andras liv som förstörs också pga en våldtäckt. Inte bara offrets liv.

Jag vet inte hur många gånger har hört att det är så synd om offret och offrets familj och att våldtäcktsmannen

borde skjutas. att våldtäcktsmännen har någon seriös hjärnskada elr att de är psykisktskadade.

Den våldtäcktsmannen jag känner är världens underbaraste människan i världen.

Han skulle aldrig göra illa mig och jag vet att han har förändrats.

Han är inte ett monster, han har aldrig varit ett monster.

Han var bara ung och i helt fel umgänge och tyvärr är han fortfarande i helt fel umgänge.

Men han är ändå världens snällaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0